Kiireelliset korjaukset
Jos havaitset kodissasi kiireellistä asumista haittaavaa korjattavaa, ilmoitathan asiasta viipymättä huoltoyhtiölle ja pyrithän samalla minimoimaan itse vahingosta aiheutuvia vauriota. Huomioithan, että Bonavalla ei ole päivystyspalvelua.
- Ota viipymättä yhteys huoltoyhtiöön päivästä ja kellonajasta riippumatta.
- Huoltoyhtiö on yhteydessä Bonavaan, jos kyseessä on rakennuttajan vastuulle kuuluva kiireellistä korjausta vaativa asia.
- Mikäli vahingosta on aiheutunut vaurioita kiinteistölle, asiasta tulee lisäksi tehdä ilmoitus isännöitsijälle ja vakuutusyhtiölle.
- Huomioithan, että jos vahinko on aiheutunut osakkaan tai asukkaan omasta huolimattomuudesta tai huoltotoimenpiteiden laiminlyönnistä, korjaus ja sen kustannukset ovat osakkaan vastuulla.
- Kodinkoneita koskevissa huolto- ja takuuasioissa sinua palvelee kodinkonevalmistajan oma asiakaspalvelu tai valtuutettu kodinkonehuolto.
Kiireettömät korjaukset ja huomioiden ilmoittaminen
Kiireettömät, asumista haittaamattomat huomiot tarkastetaan ja korjataan tarvittaessa vuositarkastuksen yhteydessä noin vuoden päästä uuden kotisi valmistumisesta. Kun ilmoitat huomiosta:
- Kerro tarkasti, missä huoneessa vika tai puute sijaitsee. Tämä auttaa meitä asian käsittelyssä.
- Kuvaile huomiota mahdollisimman yksityiskohtaisesti.
- Liitä ilmoitukseen selkeitä ja havainnollistavia kuvia vaurioista. Tämä auttaa meitä arvioimaan, kuinka edetä asiassa.
Oma Bonava
Oma Bonava -palvelussa voit ilmoittaa huomioitasi, seurata niiden käsittelyä ja tilaa sekä etsiä lisätietoa kodistasi. Kirjaudu sisään Oma Bonavaan sähköpostiosoitteellasi tai luo käyttäjätili täällä. Huomioithan, että käyttämäsi sähköpostiosoitteesi on sama kuin kauppakirjoissa. Pääset tarvittaessa lisäämään uuden huomion Oma Bonavan Omat huomiot -osiossa. Täytetty ja lähetetty lomake siirtyy Bonavalle käsittelyyn.
Huomioiden käsittely
Rakentaminen on monen asian kokonaisuus, jossa tarvitaan monipuolista asiantuntemusta ja siksi asiakaspalvelumme tukena on tiivis joukko rakentamisen ammattilaisia. Ilmoitettuasi viasta tai puutteesta, teemme tarvittavat tutkimukset asiaan liittyen, jonka jälkeen voimme määritellä jatkotoimenpiteet. Saatamme olla yhteydessä urakoitsijaan, tavarantoimittajaan tai tehdä kattavamman arvioinnin, jolloin vastaaminen sekä huomion korjaaminen voi viedä pidempään. Kun ilmoituksesi on käsitelty, kerromme asian etenemisestä sinulle sähköpostitse. Pääset seuraamaan huomion tilaa myös Oma Bonavan kautta, Omat huomiot -osiossa.
Mitä tarvitsemme sinulta?
- Saatamme pyytää sinulta valokuvia tai muuta lisätietoa ongelman selvittämiseksi. Joskus tilanne saattaa myös edellyttää käyntiä kotonasi, jolloin sovimme kanssasi järjestettävästä katselmoinnista. Pyydämme sinua tällöin pitämään kiinni sovitusta katselmointiajasta ja varmistamaan, että pääsemme kotiisi, vaikka et voisi olla kotona katselmoinnin aikana.
- Saatamme myös pyytää sinua siirtämään etukäteen huonekaluja tai esineitä, jotka estävät meitä kulkemasta ja työskentelemästä vapaasti.
Esimerkkejä virheistä, joita takuu ei kata:
- Astianpesukoneen suodatin, jota ei ole puhdistettu ja joka aiheuttaa laitteen toimimattomuuden tai vesivuodon.
- Lattiakaivo, jota ei ole puhdistettu ja joka aiheuttaa viemärin toimimattomuuden.
- Ilmanvaihdon huono imuteho, joka johtuu ilmanvaihtoventtiilien puhdistuksen laiminlyönnistä.
Kodinkansiosta löydät tietoa uuden kodin huollosta, teknisiä ohjeita kodin laitteiden käytöstä sekä vastauksia yleisimpiin ongelmatilanteisiin.