Tarkista, että selaimesi on ajan tasalla. Suosittelemme, että käytät tuettujen selainten uusimpia versioita turvallisen ja sujuvan asioinnin varmistamiseksi. Bonava.fi toimii parhaiten seuraavilla selaimilla: Chrome, Safari, Firefox, Edge
Kolme henkilöä istuu pöydän ääressä keskustelemassa rakentamiseen liittyvässä tapaamisessa. Suunnitelmia näkyy seinällä, ja ikkunasta avautuu näkymä rakennustyömaalle, jossa näkyy parakkeja ja työmaa-aitoja.

Bonavan SpeakUp-ilmiantokanava

Mikä tekee Bonavasta menestyvän ja vakaan pitkällä aikavälillä? Onnistumme parhaiten, kun toimimme aina arvojemme ja periaatteidemme mukaisesti.

SpeakUp-palvelu

SpeakUp on Bonavan ilmoituskanava, jossa kaikki ilmoitukset käsitellään anonyymisti ja täysin luottamuksellisesti. SpeakUp-palvelun kautta Bonavan työntekijät, alihankkijat, asiakkaat ja muut sidosryhmät voivat ilmoittaa epäkohdista, jotka ovat ristiriidassa Bonavan arvojen, eettisten toimintaohjeiden tai lain vaatimusten kanssa.

Olemme koonneet nämä periaatteet Bonavan eettisiin toimintaohjeisiimme, jotka auttavat sekä työntekijöitämme että liikekumppaneitamme toimimaan oikein arjessa. Ne määrittelevät vähimmäistason sille, miten työskentelemme yhdessä.

Mistä asioista voin ilmoittaa Bonavan SpeakUp-palvelun kautta?

Jos kuulet tai näet jotain, mikä on ristiriidassa Bonavan arvojen, eettisten toimintaohjeiden tai lain vaatimusten kanssa, pyydämme sinua kertomaan huolenaiheesi nimettömästi Bonavan SpeakUp-palvelussa.

Käyttääksesi SpeakUp-verkkopalvelua mene seuraavaan osoitteeseen: https://bonava.speakup.report/bonava

Soita seuraavaan maksuttomaan puhelinnumeroon käyttääksesi SpeakUp-puhelinpalvelua:
+358 (0) 800 392 912. Sinua pyydetään näppäilemään seuraava pääsykoodi:125635

Viestinne käsittelee Bonavan Group Compliance -tiimi. Vastauksen viestiin saatte SpeakUp-järjestelmän kautta ja sitä kautta voitte antaa myös lisätietoja ilmoitukseenne.

SpeakUp-palvelua koskevan tietosuojaselosteen löydät PDF-muodossa täältä

Voit valita, jätätkö viestin SpeakUp-puhelin-tai verkkopalveluun. Molemmat palvelut toimivat samalla tavoin ja ne ovat hyvin helppokäyttöisiä. Kumman tahansa valitsetkaan, suosittelemme että kirjoitat viestisi etukäteen ylös. Näin varmistut siitä, mitä haluat sanoa, ja viestistäsi tulee ymmärrettävä ja tarkoituksenmukainen.

Soita seuraavaan maksuttomaan puhelinnumeroon käyttääksesi SpeakUp-puhelinpalvelua:
+358 (0) 800 392 912. Sinua pyydetään näppäilemään seuraava pääsykoodi:125635

Käyttääksesi SpeakUp-verkkopalvelua mene seuraavaan osoitteeseen: https://bonava.speakup.report/bonava

Valitse kieli, jolla haluat jättää viestisi.

Pidä muistiinpanovälineet valmiina jättäessäsi viestiä. Saat sattumanvaraisen asianumeron, jonka muistiin kirjaaminen on erittäin tärkeää. Kyseisellä numerolla pääset myöhemmin lukemaan tai kuuntelemaan Bonavan vastauksen kirjautuessasi sisään tai soittaessasi takaisin palveluun.

Jos käytät SpeakUp-puhelinpalvelua, voit jättää viestisi äänimerkin jälkeen. Varmista, että lausut selkeästi; voit myös tavata nimet ja paikat kirjain kirjaimelta. Kun olet valmis, voit vain sulkea puhelimen.

Jos käytät SpeakUp-verkkopalvelua, voit kirjoittaa tai kopioida kirjoittamasi tekstin viestikenttään. Kun olet valmis, paina ’lähetä viesti’ -painiketta; ruudulle ilmestyy asianumero ja viestisi, jotka on helppo tulostaa. SpeakUp-verkkopalvelussa on se etu, että voit tulostaa sanatarkan viestisi ja pystyt myös liittämään viestiin tapausta koskevia tiedostoja.

Mitä tapahtuu viestin jättämisen jälkeen? 

Kun suljet puhelimen (SpeakUp-puhelinpalvelussa) tai olet lähettänyt viestin (SpeakUp-verkkopalvelussa), viestisi toimitetaan People Intouch -yritykselle käännettäväksi (tarvittaessa) englannin kielelle. Jos olet soittanut palveluun, viestisi kirjoitetaan ensin sanalliseen muotoon. Nauhoitettua äänitettä ei koskaan anneta Bonavalle.

Kun puhtaaksikirjoitus ja käännös on tehty, viesti lähetetään Bonavan Group  Compliance -tiimille sekä alkuperäiskielellä että englanniksi. Group Compliance -tiimi arvioi viestin ja lähettää vastauksen People Intouchille.

People Intouch kääntää vastauksen tarvittaessa ja lähettää sen SpeakUp-verkkopalveluun. SpeakUp-puhelinpalvelun osalta People Intouch kääntää viestin tarvittaessa, nauhoittaa vastauksen ja vie sen SpeakUp-puhelinpalveluun.

Bonava vastaa viestiin viikon kuluessa. Huomaa, että vastaus on samassa palvelussa, mihin jätit viestisi. Jos siis jätit viestin SpeakUp-puhelinpalveluun, vastaus odottaa sinua siellä. Jos jätit viestin SpeakUp-verkkopalveluun, vastaus on luettavissa sieltä.

Soita seuraavaan maksuttomaan numeroon, jos olet käyttänyt puhelinpalvelua: +358 (0)800 392 912

Sinua pyydetään näppäilemään seuraava pääsykoodi:125635

Jos jätit viestisi SpeakUp-verkkopalveluun, mene osoitteeseen: https://bonava.speakup.report/bonava

Valitse sama kieli kuin jättäessäsi viestin. Syötä verkkopalveluun alkuperäisen ilmoituksen asianumero.

Kuunneltuasi vastauksen SpeakUp-puhelinpalvelussa, voit välittömästi jättää uuden vastausviestin. Tarvitessasi enemmän harkinta-aikaa voit sulkea puhelimen ja soittaa takaisin myöhemmin.

SpeakUp-verkkopalvelu toimii täysin samalla tavoin: voit joko jättää uuden vastausviestin heti tai kirjautua ulos ja palata myöhemmin vastauksen pariin.

Mikäli vastausta viestiisi ei ole vielä jätetty palveluun, se on edelleen käsittelyssä.